söndag 18 juli 2010

Familjehelg

Tog med svärmor och Jossan på en tur i båten idag. Det var ett sjysst avbrott under vår familjehelg. Särskilt för en fisketok som mig. Saken är den att mellan öarna där jag håller till på sommaren nästan aldrig levererar någon större fisk. Sällan borrar över två hekto. Döm av min förvåning när svärmor lyckades hiva upp en borre halvkilot. Grattis Maggan!

Men jag är inte bitter...

Sen spenderade jag säkert flera kast med mitt nya jerkbait från land. Jag har precis lärt mig hantera det betet. Lärt mig tempot för att ge det den där sköna sida till sidagången. Smågäddorna verkade vara i stöten så jag gav det en chans i en grund vik med några stenar. Betet valde sedan helt på egen hand att öppna beteslåset på tafsen och försvinna. Upp kom en tom tafs.

Till minne av mitt nya, DYRA jerkbait får ni här ta del av den enda fisk jag lyckades fånga på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar