måndag 4 juli 2011

Fiska på Öland?

Har varit på menorca en vecka. Mycket multe i hamnen!!! Tyckte mig se bonefish i havet oxå. Finns de i Medelhavet? Skit samma

Som en present när jag kom hem hånlog gräsmattan åt mig. Jag kontrade genom att snabbt och slarvigt mejla ner den.

Snart bär det av till Öland! Tjihoo!!! Men vänta nu... Jag skulle ju fiska på Öland. Kvällen har spenderats med att googla gärnet och INGEN! har nåra positiva nyheter. Inte ens den öländskt dialektpratande damen på grankullaviks sportfiskecamp trodde på fisket. Hon sa: asså jag kan inte lova nåt (no shit) men fisket är la sådär.

Jag tror de behöver utbildat folk som kör marknadsföringen där.

Målet blir i alla fall nabbelunds färjeläge. Det är stängt och således tillgängligt för sportfiske. Den enes död osv.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Om du ska fiska någon mer gång på Öland så bör du gå in på ölands trolling och sportfiskeklubbs hemsida.

    www.otsk.se

    Där finns all info du behöver och lite till.

    Mvh/
    Johan Bjelkendal

    SvaraRadera
  2. Hallå Johan!

    Tack för tipset! Det lär jag göra. Tror du verkligen att det är nån idé att fiska sommartid på Öland från land över huvudtaget?

    SvaraRadera