tisdag 5 juli 2011

Nabbelundspiren

Dimman var iskall så det fick bli tröja, jacka och mössa. Ett gött gäng stod och kastade från piren. Semesterfirare i shorts och t-shirt. Galet vad kallt!!!

Två timmar senare var även jag frusen men jag tänkte åtminstone ge skymningen en chans. Mask hade jag med mig från Borås och jag släppte ner masken ca 6 meter ner, en meter från pirkanten. Spiggen var framme direkt men plötsligt sög det till och jag landade kvällens första abborre.

Piren i nabbelund har gett abborre en bra bit över 2 kg för många år sen men de bjässarna har lyst med sin frånvaro länge nu. Slutresultatet blev ett gäng mindre fiskar men även fyra bra matfiskar. När solen väl gått ner var jag stelfrusen och inte ett dugg sugen på att rensa fisk. Pojkarna bredvid mig blev mycket glada när jag erbjöd dem abborrarna. Undrar om deras far i husbilen blev lika glad...

Jag sa för övrigt till min tvååriga systerdotter häromdan att jag brukar dansa på gräsmattan. Hon funderade en kort stund och kontrade med att hon brukar kissa på gräsmattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar