söndag 29 augusti 2010

Med tafs av fluorcarbon

Hade en polare här som inte har riktigt samma inbitna fiskeintresse som jag. Under besöket satt jag och knöt lite tafsar inför morgondagens fiske. Försökte förklara varför det var viktigt med tafs i fluorcarbon. "Alltså man behöver ha den för att fisken inte skall se linan. Fluorcarbon har samma brytningsindex som vattnet".

Den blicken skall jag sent glömma. Den sa mer än tusen ord. Men för att försöka översätta det som förmedlades med fullständig tydlighet i min kompis ögon, så kommer här ett försök:

"Erik, jag skrattar åt dig, fast visar det istället med ett snällt men ändå övertygande leende som syftar till att idiotförklara dig men som jag ändå hoppas uppfattas i dina ögon som en vänlig gest. Jag respekterar dig men kom tillbaka med dina teorier när du fått upp nån gös."

Vi får väl se om det ger något resultat imorgon. Sist var ju i alla fall tafsen starkare än kroken. Gurra var för övrigt ute för att fånga mört som vi kunde jigga med. Han fick bottennapp och vände hem. Imorgon blir det jigg således. Men tafs av fluorcarbon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar