torsdag 7 oktober 2010

En fisk som...

Jag har en kompis som var min sambo under studenttiden. Han i sin tur har en polare som numera även är min polare och de här två polarna har visat sig vara riktiga godbitar att ha med i båten eller på isen.

Häromdan kom ett sms från Henke. "Vad kallar man 8 hobbitar". Jag svarade att jag inte vet. Svaret från Henke kommer hastigt och jag vet att Henke är så sjukt nöjd där han sitter och har funderat ut svaret. "En hobbyte"...

Missförstå mig inte. Jag älskar Henkes sms. Han är trots allt killen som lärt mig (samt hävdar upphovsrätten till) följande supervitsar:

1. Hur ser man på en bil att den är från Jamaica? På reggaestreringsskylten.
2. Var på nätet kan man lyssna på visor om argentinskor och sydamerikas stäpp? På Youtaube
3. Hur ser man att en bil är från tyskland? Det Germanynte

Huruvida han har kommit på vitsarna eller inte bryr jag mig inte om. Det viktiga är att han alltid förmedlar dem.

Ni vet när man är ute i båten. När man har det så där gött och avslappnat. Då vill man inte gärna ha en fisk som Stör. (eller mal för den delen)



Hoppas ni fångar fisk därute. Jag jobbar mest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar