lördag 30 oktober 2010

Mäsk eller mat?

Jag kör en saab 900 årgång 92. Vi startar den numera med skruvmejsel efter en nyckelincident förra vintern. Till saken hör också att vi stundtals behöver ösa bilen mer än båten när det regnar samt att ena bakspegeln lossnade helt oprovocerat häromdan. Varför berättar jag detta? Jo, för när besiktningsmannen sätter sig i min bil för att kolla så att trailern är som den ska, så vrider han om skruvmejseln i nyckelhålet som om det vore den naturligaste saken i världen. -Ber om ursäkt för att bilen inte är som den ska, sa jag. -Jag tyckte väl att det var något som var annorlunda, sa besiktningsmannen. Det brukar vara hemmagjord startknapp som gäller på den här sorten...

Eftersom trailern numera är hel och Gurra och jag plötsligt fått av fotbojan som hindrat oss från att åka längre en 1km så är det nu dags att erövra världen. Vi börjar med Alingsås.

En mörtstuga är inhandlad på sportfiskeavdelningen på Skene Järn där personalen idag var mycket talförd. Det uppskattas av en sån som mig som ofta upplever introvert personal som provocerande. Varför jobbar man då i butik? Mörtstugan skall nu sjösättas i någonstans i Viskan är det tänkt. Kan bara konstatera att det är kul hur många recept det finns på mäsk på nätet. Det smidigaste tipset var utan tvekan att lägga en fralla i buren. Vissa verkar dock finna onödigt stor fascination i att blanda allt som finns i köket. Jag tror jag håller mig till frallan. Ska det blandas något i köket tänker jag äta upp det själv. Mörten får ta det som blir över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar