lördag 23 oktober 2010

Flötestrolling

Nu är de mentala förberedelserna för de kommande veckornas flötestrolling i full gång. Tack vare mitt jobb som lärare har jag v44 ledigt från undervisning och har då bra möjligheter att ge mig ut i båten. Jag har således lämnat Jörgens videos till förmån för texter och filmer signerade David Lundqvist.

Här kan du se ett mästerverk när Martin Falklind och David fiskar gädda i vad jag förstått är Anten. Tanken är att det är dit vi skall bege oss. Måtte trailern gå igenom besiktningen.

För er som inte är bekanta med begreppet så är flötestrolling en variant av mete där man låter tacklet släpa bakom båten. Man kan antingen drifta eller köra sakta med motorn. Tacklet ser ut ungefär så här:

Har ingen erfarenhet att skryta om vad gäller flötestrolling men när flötet sjunker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar