onsdag 4 maj 2011

Intresserad?

Å så var det killen som hade en världens största skivsamling. Han var en eftertraktad dj och många var överens om att den här snubben visste vad han höll på med. Sen kom Spotify. Då bytte han till att vara intresserad av mat istället. Min fråga är om han någonsin var intresserad av musik?

Nu till nåt helt annat.

Årets första tur skedde i lördags. Ny givarhållare (200 spänn på wollmars!) och nytt lod. Resten var gammalt. Lodet funkade grymt! men vem blev förvånad när elmotorn bara gick på full fart eller ingen fart alls? Hopplöst.

Helt plötsligt fungerade motorn igen men det är ju inte utan att man tvekar lite inför långturerna. Vi får köra test på fredag igen.

Men vädret då? Hade varit mycket varmt hela veckan men nu... 6 grader, regn och 9m/s. Ni som liksom jag är finvädersfiskare inser att turen blev kort. En abborre på tre hg fick syna håvmaskorna. Inget mer. Inget på lodet heller för den delen.

Frågan kvarstår:
Samlade han skivor för att han var intresserad av musik? jag fattar inte...

2 kommentarer:

  1. Måste bara säga att denna bloggen är grymt underhållande. Fiskar själv frekvent i Boråsområdet. Ärtingen, Molla, Myresjö, Tolken etc. Om det finns plats i båten och ni vill ha någon att dela misslyckanden och glädje med kan du väl droppa ett PM till Shank på Fiskesnack.

    SvaraRadera
  2. Hallå! jag har mycket sällan plats i båten men jag har droppat ett meddelande på fiskesnack. Finns där bara en Shank?

    Kul att du gillar bloggen!

    SvaraRadera