söndag 5 september 2010

Oroväckande mörkt oroväckande tidigt

Tog en sväng för lite dropshotfiske till Nya Zeeland idag. Det var det dummaste jag hört tänker du, men det är helt sant. Fast inte i bemärkelsen att jag åkte till andra sidan jorden. Jag åkte till busshållplatsen "Nya Zeeland" som ligger precis i anslutning till Viaredssjön. Där stod jag i sprängstenen precis jämte gamla göteborgsvägen och slängde mitt tackel. Kanske kan Nya Zeeland bli Borås nya streetfishinghak? Med buss 404 kommer du dit på 20 min från stan och promenaden är närmast obefintlig. Bra djup 5-6 meter och gott om småfisk vilket enligt landets ledande storfiskexperter är ett gott tecken för möjligheterna att fånga större fisk.

Hade provat några andra ställen först men det gav inget. Fisket vid Nya Zeeland var inte heller det grymmaste jag varit med om men en viktig slutsats drog jag. Jörgen hade rätt igen!

Gör lååååååånga pauser.

Jag började naturligtvis med att fiska för fort skulle det visa sig. För de båda huggen jag hade, högg båda efter en paus på närmare 10 sekunder med endast några små små darr från min sida. Mycket intressant. Mer dropshot får det bli men jag är besviken på mina sänken. Halva grejen är ju att dropshotsänket glider av när det fastnar i botten men vid mina båda bottennapp försvann hela tacklet. Det enda positiva med det var att jag fick ett naturligt avbrott för att åka hem och äta.

Imorn blir det ut med båten och kanske det sista eftermiddagspasset för det här året. Det börjar bli mörkt. Mycket mörkt. Oroväckande tidigt dessutom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar