lördag 4 september 2010

Vill ni köpa Jultidningar?

Igår kväll hade jag romantique night med frugan. Vi åt pasta, kollade på Harry Potter och jag knöt stingers till vertikaljiggarna.

Strax innan vi satte oss att kolla på filmen bultar det på dörren. RESOLUT!

-Hej! vill ni köpa Jultidningar?

Utanför står två grannflickor och ler naturtroget ärligt mot mig. Brådmogen som jag är blir jag naturligtvis upprymd bara över det faktum att flickorna vågat knacka på, så jag lovar i en svag stund att jag nog ska hitta något att köpa.

Det är då det händer...

-Ååååååhhh vad det luktar gott här.

-Tycker du? säger jag. Vi lagar italienskt här ikväll. Det är nog det ni känner.

-ÅÅÅååååååh italienskt. VAD GOTT! (säger flickorna i KÖR)

Jag bjuder in tjejerna in i hallen.

-Ååååååååå vad fint det är är här

-Tycker ni?

-Det är så stort. Som ett slott! (Vi bor i en gul tegelkåk från 40 talet)


Så här i efterhand förstår jag inte hur jag inte kunde se det uppenbara. Att jag blivit lurad, manipulerad och grovt förd bakom ljuset av två jultidningsförsäljare. Jag köpte massa grejer! Fylld av tjejernas uppmuntrande kommentarer om min matlagning och inredning.

Tur att de inte sålde fiskegrejer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar