torsdag 2 juni 2011

Fladen elmotor (igen)

Ringde Wollmars sportfiske igår för en statusuppdatering. Motorn är lämnad i Fladens händer och deras besked löd:

"Motorn har rostat sönder på insidan."

Det var ju lustigt, sa jag. Jag känner exakt likadant! Den här tiden på året vill man att motorn ska hänga på båten. Personalen på Wollmars sa att en dålig packning (som numera är utbytt i Fladens motorer) har gjort att det kommit in vatten i "växelhuset". Vet ärligt talat inte vad motsvarande del heter på en elmotor. Kanske är det helt enkelt "motorn". Nu ska jag få en ny motor igen. Dessutom en bättre än den jag lämnade in. Förra gången jag lämnade in snurran hände samma sak. Det är gött. Händer det igen kanske jag får en i-pilot!

Var förbi Wildo i veckan också. Peter läxade upp mig i flugbindning och hur viktig klassen på spöt var för att det skulle gå att kasta en gäddfluga. Min teori var (och förblir tills jag testat) att det går alldeles utmärkt med ett klass 6-7 spö och lina. Man får väl anpassa sig! Jag börjar dock misstänka att det faktum att han har fiskat fluga förr gör att hans argument väger något tyngre än mina. Mina flugfiskeskills sträcker sig till att lyckas kasta ca 20 meter ungefär var tredje gång plus att jag aldrig fångat nåt annat än abborre och braxen. Tyckte nog ändå att Peter tog i när jag knappt fick köpa prylar av honom. Det är ingen idé! sa han. Han insåg nog inte att han triggade mig ännu mer.

Åkte sedan för att prata med Fredrik på Wollmars om samma sak. En något mildare behandling från hans sida resulterade i att jag istället köpte ett par flugor av lättare sort. Imorgon ska det fiskas. Fattas bara att jag kommer hem med en gäddkrok i nacken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar