tisdag 14 juni 2011

Här var det beställt elmotor

Pratade med Pierre nyss. Han jobbar med att ta emot reklamationer på Fladen i Varberg. Jag får en ny motor, igen. Hade hoppats på en i-pilot men Pierre kände inte riktigt av läget ;) Återkommer med rapport.

Jag har glömt att berätta om mitt nya ekolod. Satsade på ett Lowrance mark 5x. Funkar precis svingött! I skrivande stund börjar fnissande jämföra Fladens elmotorer med ekolod från Lowrance. Det blir onekligen komiskt med tanke på att jag har fiskat mina tre senaste turer med olika motorer. Ekolodet varken skramlar eller tappar delar!

Nu blickar jag framåt. Mörtproblemet återstår. Måste ha upp en större gädda än brorsan. Hörde förresten att grannpajken hade fångat gädda på över 6kg. Jag upprepar: Mitt intresse för gäddfiske är begränsat men brorsan utnyttjar det faktum att han har fångat större fisk än jag. Dessutom måste jag prova att "ösa" fisken i stekpannan. Såg det på trädgårdsfredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar