tisdag 2 juli 2013

Småbarnsfar och fiske

Rubriken antyder att jag, likt en konditionsbloggare, ska berätta hur man får ihop livet med familj och sportfiske. Så kommer det inte att bli. Jag kommer snarare beklaga mig över att jag tvingas lämna fiskeprylarna hemma till förmån för konditionsträningsutrustningen (svinbra hänga gubbeord). Att undvika tjockhet, samt att se till att inte falla ihop efter 65, har satts upp som ett livsmål och det kan man inte bara överge så lätt.

Dessutom lyckades jag svara ja till att delta i Mjörns fiskevårdsområdes grupp som sköter fisketillsynen. Det betyder att jag med trivsam min far över varje millimeter och kollar så att DU har fiskekort. Har du inte det kommer jag på ett gemytligt sätt be dig att köpa ett års och båtkort. Det kommer säkert mer om det en annan gång när vi gått på grund eller annat gött som brukar hända.

Detta plus en massa annat som måste hinnas med tvingar mig att låta bli fiskespö denna helg. Jag får inte plats i bilen :(.

Hej då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar